•Permainan
bahasa adalah salah satu cara dalam mempelajari bahasa melalui teknik
permainan.
•Penglibatan
dalam permainan telah memberi peluang kepada pelajar memperolehi latihan
intensif, pembelajaran bermakna dan sebagai alat dianogstik.
•Kebanyakan
aktiviti yang dijalankan akan menggunakan pelbagai kemahiran berbahasa murid
antaranya kemahiran mendengar, bertutur, membaca dan menulis.
•Permainan
bahasa mempunyai hala tuju yang bertepatan dengan kemahuan dalam sistem
pendidikan negara amnya dan Falsafah Pendidikan Negara khususnya. Hala tuju ini
diinterapetasikan melalui objektif tersirat dalam permainan bahasa tersebut
iaitu :
•merangsang
interaksi verbal pelajar
•menambah
kefasihan dan keyakinan
•menyediakan
konteks pembelajaran
•bertindak
sebagai alat yang dapat mengikis rasa bosan
•bertindak
sebagai alat pemulihan, pengukuhan dan penggayaan
•Permainan
bahasa adalah salah satu cara dalam mempelajari bahasa melalui teknik
permainan.
•Penglibatan
dalam permainan telah memberi peluang kepada pelajar memperolehi latihan
intensif, pembelajaran bermakna dan sebagai alat dianogstik.
•Kebanyakan
aktiviti yang dijalankan akan menggunakan pelbagai kemahiran berbahasa murid
antaranya kemahiran mendengar, bertutur, membaca dan menulis.
•Permainan
bahasa mempunyai hala tuju yang bertepatan dengan kemahuan dalam sistem
pendidikan negara amnya dan Falsafah Pendidikan Negara khususnya. Hala tuju ini
diinterapetasikan melalui objektif tersirat dalam permainan bahasa tersebut
iaitu :
•merangsang
interaksi verbal pelajar
•menambah
kefasihan dan keyakinan
•menyediakan
konteks pembelajaran
•bertindak
sebagai alat yang dapat mengikis rasa bosan
•bertindak
sebagai alat pemulihan, pengukuhan dan penggayaan
Permainan bahasa adalah salah satu cara dalam mempelajari bahasa melalui teknik permainan.
Penglibatan dalam permainan telah memberi peluang kepada pelajar memperolehi latihan intensif, pembelajaran bermakna dan sebagai alat dianogstik.
Kebanyakan aktiviti yang dijalankan akan menggunakan pelbagai kemahiran berbahasa murid antaranya kemahiran mendengar, bertutur, membaca dan menulis.
Permainan bahasa mempunyai hala tuju yang bertepatan dengan kemahuan dalam sistem pendidikan negara amnya dan Falsafah Pendidikan Negara khususnya. Hala tuju ini diinterapetasikan melalui objektif tersirat dalam permainan bahasa tersebut iaitu :
merangsang interaksi verbal pelajar
menambah kefasihan dan keyakinan
menyediakan konteks pembelajaran
bertindak sebagai alat yang dapat mengikis rasa bosan
bertindak sebagai alat pemulihan, pengukuhan dan penggayaan
No comments:
Post a Comment